Ne-am…desenzibilizat!

Fie ca este un dezastru natural (cutremur, inundatie, taifun etc.) si mor sute sau mii de oameni, ne afecteaza si ne senzibilizeaza fix 30 de secunde sau un minut atat cat dureaza stirea la tv. Spunem in gandul nostru”Dumnezeu sa-i ierte”, facem o cruce si apoi ne vedem de ale noastre. Poate ca sunt unii care spun „Ce bine ca nu s-a intamplat la mine in tara”sau „Ce bine ca nu a murit nimeni cunoscut.”

Da, asa este. Suntem insensibili pana in momentul in care cineva drag noua pateste ceva si atunci cautam ajutoare si ne punem mii de intrebari si scapam o injuratura printre dinti la adresa autoritatilor/vinovatului.

Si…atat!?

Fact: A avut loc un cutremur foarte mare in Nepal, India si Bangladesh. La ultima numaratoare s-a constatat ca aproape 2000 de oameni au murit si inca nu se stie cati au murit de fapt…

A fost si o avalansa pe Everest= 17 oameni morti

Cele mai recente cutremure din lume

  • Iran, 2003: Mai mult de 28.000 de victime in cutremurul de 6,6 langa orasul Bam
  • Indonezia, 2004: Un cutremur de 9.1 care a fost urmat si de un tsunami a ucis 230.000 de oameni
  • Pakistan-Kashmir, 2005: Cutremurul de  7.6  langa Muzafferabad ucide 100,000 de oameni
  • China, 2008: Aproximativ 90,000 de oameni ucisi intr-un cutremur de 7.9  in estul provinciei Sichuan
  • Haiti, 2010: Mai mult de  220,000 de oameni ucisi in cutremurul de 7.0 magnitudine pe scara Richter

sursa: BBC News

Dar…ce bine ca nu a murit nimeni din familia mea!

Această prezentare necesită JavaScript.

 Da, ne-am desenzibilizat. Uitam ca poate a murit un bebelus de 3 luni, sau mama/tatal cuiva… 

11150665_10152769074357217_8019909256400230717_n

2 gânduri despre „Ne-am…desenzibilizat!

  1. Bun venit pe blogul meu.>:D<
    Eu cred ca da, am uitat cum sa empatizam cu durerea celorlalti si am ajuns sa fim mult mai egoisti.
    Da-mi voie sa te contrazic. A fi prea sensibil nu este o dereglare comportamentala. A fi sensibil denota faptul ca inca esti om si sufletul inca isi mai face datoria.

    Apreciază

  2. Nu ne-am „desensibilizat” pentru că niciodată nu am fost altfel decât suntem în prezent, ba din contră, omul din prezent are o capacitate de a empatiza mult mai puternică spre deoebire de omul din trecut, care se distra privind execuţii sau participând el însuşi la astfel de activităţi. Este o reacţie perfect normală aceea de 30 de secunde. A fi prea sensibil este deja o dereglare comportamentală.

    Apreciază

Opinii

