Omul cu idealuri

Omul care are idealuri in acest secol este naiv. Daca nu are idealuri, atunci este mai usor de manipulat. El trebuie sa se multumeasca cu un colt de paine si un pahar de apa. Omul a devenit un „animal” social care nu stie sa gandeasca pentru el insusi si asteapta ca altii sa ia decizii pentru el. Este un fel de „cetatean turmentat” al lui Caragiale care nu stie nici pe cine sa aleaga si nici cum sa decida pentru „popor”. Am ajuns un fel de cai cu ochelari. Privirea inainte si atat…Exact ca un „dobitoc” care face tot ce ii comanda stapanul…

………………………………………………………………………………………………………………..Mda. Asa isi doresc unii si asa vad ei viitorul. Insa, omul nu este doar un munte de carne. Inteligenta este calitatea care il deosebeste de ceilalti cu toate ca sunt din ce in ce mai putine persoane care stiu cum sa o utilizeze. Cred cu tarie ca omul inteligent va schimba multe si va aduce idealul pe primul plan. Un om fara idealuri este un om care nu stie sa viseze! Visurile ne ajuta sa ne departam de realitate si sa ne cream o lume utopica in care totul este asa cum ne dorim sa fie.

Chiar daca prin razboaie am invatat cum sa evoluam si sa inventam noi tehnologii, asta nu inseamna ca trebuie sa ne razboim permanent pentru a crea lucruri noi. Nu stiu cum va fi Terra in anul 2070 (probabil ca nu voi mai trai atunci), dar vreau sa imi imaginez ca oamenii vor convietui intr-o lume pasnica si linistita.

2 gânduri despre „Omul cu idealuri

  1. De câte ori aud chestia asta cu „omul e un animal social”, de-atâtea ori mă revolt deși știu că zicerea îi aparține lui Aristotel și nu mă pot opri să mă întreb cine pisici sunt eu să mă iau în gură cu Aristotel ? Dar tot nu sunt de acord cu ea. Sunt o grămadă de alte animale care viețuiesc în comunități mult mai bine structurate decât noi, ghidându-se după reguli mult mai clare.

    Apreciat de 1 persoană

Opinii

