Strategii de neuromarketing(III)

Educaţia, soluţia manipulării 

Specialiştii spun clar că singurul mod prin care oamenii pot sta departe de manipularea comerciantului este buna informare. Sorin Mierlea, reprezentantul Asociaţiei pentru Protecţia Consumatorului, atrage atenţia cu privire la faptul că oamenii trebuie să fie foarte atenţi la eticheta unui produs în momentul în care vrea să-l cumpere. Când vine vorba despre sancţiuni, Mierlea povesteşte că se întâmplă ca cei care nu respectă legea să fie amendaţi, dar sumele pe care trebuie să le plătească sunt mici.

“Amenda porneşte de la circa 1.000 de lei, dar poate ajunge şi la 10.000 de lei. Evident, sume derizorii pentru companiile mari”, declară Sorin Mierlea. De asemenea, acesta mai spune că românii fac sesizări cel mai des la Protecţia Consumatorului când vine vorba despre destinaţii de vacanţă. “Dacă hotelul nu era ca în poze, omul face sesizare”, încheie bărbatul.

„Oamenii au nevoie să fie păcăliţi“

Specialiştii de la malul mării spun că oamenii au, de fapt, nevoie să fie păcăliţi. Scopul reclamei este acela de a păcăli: simţurile, sentimentele, emoţiile, toate au rolul de a înşela privitorul şi a-i crea o reacţie. Cu cât acea reacţie îţi rămâne mai mult în minte cu atât reclama şi-a atins scopul. Aşa poate fi rezumată ideea de reclamă din punctul de vedere al psihologului Cristina Dincu, directorul unui centru medical din Constanţa. Ea este convinsă că „primul impact al unei reclame este cel vizual. Asta pentru că atunci când memorăm ceva, dacă îl vedem, şansele sunt de 80%. Dacă doar auzim acea informaţie, şansele ca ea să ne rămână în minte scad la mai puţin de 60 de procente”.

Nevoia de stimă de sine dă rezultate 

Reclamele care combină vizualul cu auditivul au impactul cel mai mare. Văzute de un specialist în psihologie, reclamele bune sunt cele care lucrează strict la motivaţia omului şi abia după aceea apelează la nevoi.

„Nevoia de stimă de sine”, de exemplu este una care dă rezultate în marketing. Cine nu vrea să arate bine, să aibă un par mai frumos, să fie îmbracat mai elegant sau să poarte un machiaj mai strălucitor. Toate acestea duc la ideea unui anumit statut sau condiţie socială.

Dacă ne referim, de exemplu la reclamele pentru maşini, ele tocmai asta vor să inducă – ideea unui statut social. Există şi maşini care nu pun accent pe condiţia socială, ci pe preţul scăzut. Tocmai de aceea este evident atunci când un brand se adresează clasei de mijloc. În cazul alimentelor, ideea cea mai folosită de marketeri este aceea de alimentaţie sănătoasă. „Reclamele ne fac să fim consumatori. Ele induc ideea că dacă vei consuma un anumit fel de alimente vei avea un corp mai sănătos şi nu te vei îngrăşa”, spune psiholog Cristina Dincu. Societatea ne determină să arătăm mai bine, să mâncăm mai sănătos, să avem dinţii cei mai albi, iar cei care crează reclamele profită de pe urma cerinţelor societăţii.

Anunțuri

Opinii

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s