Publicitatea si mesajele subliminale (VII)

Principii de psihologie, în cele mai eficiente reclame 

În ceea ce priveşte reclamele exagerate, David a precizat că, dacă acestea nu cad în ridicol şi pot stârni curiozitatea, pot fi un imbold să testezi produsul respectiv. “Cele mai mai eficiente reclame iau în calcul toate principiile de psihologie, dintre care cel mai importante este cel conform căruia mesajul trebuie să transmită informaţii care să nu permită o analiză critică foarte tare.

Dacă ai blocat pasul II, tot ce ai transmis e considerat adevărat. Sau evaluarea critică poate să fie transformată în curiozitate. Oamenii nu conştientizează că sunt două fenomene psihologice separate şi au iluzia ca ei a gândit acel lucru, dar de fapt au fost manipulaţi”, a explicat psihologul.

Lector universitar din Timişoara: Mesajele subliminale nu funcţionează 

Cu toate acestea, nu toţi specialiştii cred în publicitatea subliminală şi în puterea ei. Lectorul universitar de la Universitatea de Vest din Timişoara, Facultatea de Ştiinţe Politice, Filosofie şi Ştiinţele Comunicării, Oana Barbu este de părere că acest tip de reclamă nu funcţionează. „A fost demonstrat că experimentul făcut de James Vicary în 1957, prin care acesta încerca să demonstreze că un mesaj suficient de rapid inserat între frame-urile unui film poate convinge publicul să cumpere un produs, a fost o fraudă recunoscută, la mult timp după, chiar de către autorul ei”, a spus Oana Barbu.

Acum mai bine de jumătate de secol, James Vicary, care se ocupa cu studii de piaţă, a pretins că a reuşit să crească spectaculos vânzările de suc şi popcorn într-un cinema din New Jersey, folosind mesaje subliminale. Vicary a spus că a inserat în pelicule mesaje-text care spuneau „Bea Coca-Cola” sau „Ţi-e foame? Mânâncă popcorn”. Mesajele apăreau pe ecran doar pentru o fracţiune de secundă, prea puţin pentru a fi observate în mod conştient însă, conform „cercetătorului”, rezultatele au fost remarcabile.

Anunțuri

Opinii

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s