Neuromarketing si consumerism (V)

Internetul – noul tărâm al reclamelor bine ţintite 

Internetul are un impact impresionant asupra grupurilor ţintă. Mai toţi au acum pagină de Facebook sau Messenger şi acolo vezi şi reclame. De multe ori, spun specialiştii, trecem peste ele, dar ele rămân adânc implantate în minte.

Nu mai contează că paginile sau reclamele sunt în alte limbi. Un spot la o băutură răcoritoare transmite acelaşi mesaj oricunde în lume. Chiar şi la TV ajung aceleaşi spoturi care sunt difuzate în toate ţările şi ele nu dau greş nici la noi. Psihologul Cristina Dincu spune că „important este ca lumea să perceapă reclamele doar ca pe nişte oferte. Îţi iei informaţia din ele şi apoi studiezi produsul şi vezi despre ce este vorba. Este dificil să te fereşti de reclamă în societate. Vremurile ne fac să fim atât de grăbiţi încât nu mai folosim referinţe de la alţii, ci cumpărăm din instinct. Important este să mai citim şi eticheta”.

Reclama pentru produsele pentru copii, foarte periculoasă 

Reclama a fost şi va rămâne întotdeauna sufletul comerţului. Goana după încasări cât mai mari a dus însă la o agresivitate foarte mare a companiilor şi la mesaje înşelătoare. Grav este că multe reclame la produsele pentru copii au mesaje care induc în eroare părinţii. „Pentru mine cele mai deranjante sunt reclamele la produsele pentru copii.

Comercianţii ştiu că dacă mizează pe cuvintele sănătos, mare şi frumos, părinţii cad în capcană. De exemplu, reclamele la sucuri despre care se spune că pot înlocui o porţie de legume sau fructe, lucru total fals. Niciun suc de copii de pe piaţă nu este natural. Toate au zahăr şi nici vorbă să aibă aceleaşi beneficii ca un fruct sau o legumă.

Alte reclame pe care eu le-aş interzice sunt cele la tot felul de iarturi. La unele dintre ele se spune chiar că ajută sistemul imunitar şi previne răcelile, lucru fals. Niciun produs procesat şi făcut pe bandă nu poate face acest lucru. Mai ales că au şi gust foarte bun, gust care nu vine din nimic natural“, a spus Elena Tudor, medic nutriţionist.

O campanie agresivă fac şi companiile care promovează, mai ales iarna, tot felul de siropuri de imunitate naturiste. „În toate reclamele indiferent de marcă se merge pe ideea că dacă dai copilului acel sirop nu va mai răci. Este fals. Fiecare copil îşi face imunitatea într-o anumită perioadă de timp şi cu fiecare răceală organismul se fortifică. Aceste siropuri pot ajuta organismul să treacă mai uşor peste viroză, dar nu o pot preveni. Eu le recomand mămicilor să dea direct ingredientele naturale şi nu siropul gata făcut deoarece toate aceste produse au zahăr în compoziţie. Pot să le dea copiilor cătină, miere cu lămâie şi glicerină, propolis şi vitamina C“, a mai spus medicul Elena Tudor.

Anunțuri

Opinii

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s