Ma vinde?

Ieri ma bazaiau in mail-ul personal cei de la Facebook care ma anunta ca au „noutati” si daca doresc sa imi dau si eu cu parerea. Am citit ce continea mailul si m-a scos din sarite. Eram anuntata politicos ca doresc ca in viitorul apropiat (asta daca nu o fac deja) sa imi foloseasca toate informatiile, incepand de la nume, date personale, poze si pana la like-uri/share-uri sa le vanda celor din domeniul de advertising.

Mai precis, ca sa inteleaga fiecare, momentan pe Facebook exista o bara laterala unde sunt publicate diferite reclame.  Ei isi doresc sa introduca o astfel de rubrica si in timeline-ul fiecarui utilizator. Dar nu se opresc doar aici. Vor vinde informatiile pe care le detin diferitelor companii care platesc pentru publicare si va veti trezi ca sunteti asaltati zi si noapte de diferiti telemarketeri, de exemplu.

facebook_funny_pictures1_25179400De pilda, cineva care si-a publicat numarul de telefon pentru a-si „securiza” mai bine contul, va fi contactat de diversi indivizi care vor sa ii vanda tot felul de lucruri. Din punctul meu de vedere, Facebook nu se va mai putea numi o retea sociala daca va recurge la astfel de tertipuri pentru a face rost de investitii.

Cu siguranta va confruntati cu spamerii de pe mail, ei bine vor fi si mai multe spamuri pentru ca cei de la Facebook isi rezerva dreptul sa va vanda si adresele de e-mail in scopuri comerciale, asta daca nu se intampla deja, pentru ca si eu sunt asaltata pe mail de nenumarata spamuri, in special pe e-mailul care  este si public pe aceasta retea sociala.

Nu pot spune ca am fost cucerita de Facebook, dar luata de val ca si multe alte persoane de pe intreg mapamondul, mi-am facut un cont ca sa tin legatura cu cei dragi. Mi se pare inacceptabil ca viata mea privata sa fie folosita in scop publicitar.  Din ce am citit la comentariile lasate de catre multi alti utilizatori pe pagina de  proposed updates, acestia ameninta ca daca nu li se vor respecta doleantele, isi vor inchide conturile sau vor recurge la metodele legale.

Eu intentionez sa imi inchid contul, daca mi se  vor comercializa datele personale. Oricum, deja Facebook a ajuns un fel de „HI5” si astept sa vad cat va mai rezista si aceasta retea sociala.

P.S:. Astazi am primit un mail de notificare ca peste 14 zile mi se va inchide contul pentru ca as fi publicat niste comentarii ” nepotrivite”.  Atentie, este un mail virusat!

12 gânduri despre „Ma vinde?

  1. Si cum, inca nu ti-ai dat datele personale? Pai ce fel de socializatoare de feisbuc esti tu??
    Si ce daca o sa primesti miliarde de mailuri iar numele iti va fi atarnat de toate gadurile iar activitatea ta sociala este urmarita si pusa in conexiune cu alte mii de cazuri si situatii de care nu ai sa ai idee vreodata. Lasa ca nu moare nimeni din asta. Feisbucu este cea mai tare. Asa ca lasati cu amenintarile ca daca nu vi se vor respecta doleantele, va veti inchide conturile sau veti recurge la metodele legale. Daca intelegi ce vreau sa spun… 🙂

    Apreciază

  2. Nu am nimic de datele personale publice pe facebook , nici mail , nici numar de telefon , si numele e schimbat putin sa nu ma gaseasca nimeni si de stie cum ma cheama , nu ma poate gasi nimeni dupa o simpla cautare , e ca si cu nu a-si exista acolo, insa exist 😀 Sper sa nu ma laud prea tare si sa ma trezesc si eu peste cateva zile cu ceva 😀 CAt despre adresa aceea de mail pe care o primesti in clipa in care ai cont pe facebook , o adresa de mail pe care o dau ei , nu am intrat niciodata pe ea sa vad ce si cum , nu-s curioasa 😀

    Apreciază

  3. Și cu, și fără cont pe Facebook, datele noastre personale, lăsate cel puțin o singură dată, undeva, prin virtual, sunt suficiente pentru a fi colectate și folosite în astfel de scopuri.
    Ștergerea lui nu mai ajută cu nimic. E prea târziu deja!

    Apreciază

  4. Asa va trebuie daca va place sa va laudati pe net cu fiecare (eveniment ii mult spus ca sa nu scriu mai urat) din viata voastra. Imi pare bine ca am primit pe mail ca, contul meu a fost inchis deoarece continea limba/imagini obsecene :)))) cand eu nici nu am facut cont.
    Omul merge pe Luna face 5 poze ,Pitzi merge la baie face 25

    Apreciază

  5. Eu tind să cred că informaţiile alea au ajuns deja. Şi nu numai la indivizi care vor să vândă ceva. Degeaba închidem conturile, informaţiile sunt stocate în baza lor de date. Şi încă ceva. Am avut un cont făcut din prostie, nu l-am folosit deloc dar avea adresa de mail pe care o am de aproximativ 14 ani. Am „închis” contul acum 2 ani. Chiar si aseara am primit pe mail o notificare cum ca s-ar putea să-l cunosc pe x si facebookul îmi sugera să îi adaug la prieteni. Dupa doi ani in care nu cred ca m-am conectat o singura data pe acel cont. Aşa că… n-are rost să e mai agităm.

    Apreciază

Opinii

