Ce este pentru tine un LIKE?

Blog_image_-You-Are-What-You-LikeIn timp ce survolam reader-ul de la WordPress, ma gandeam ca blogging-ul a ajuns un fel de „Facebook literar”.  Se stie deja ca daca iti place ceva pe Fb, dai un like si toata lumea te urmeaza sau iti dau un dislike.

Oare simplul gest de a click-ui pe manuta aia albastra este ceva mecanic sau chiar sta fiecare si analizeaza cu maxima atentie post-ul?

Eu recunosc ca am ajuns sa analizez blogurile dupa numarul de like-uri, ceea ce nu este prea corect fata de ceilalti colegi ai mei din blogosfera. Si deseori cand vad ca un blog are un singur like sau 2, 3 etc. , automat sar la concluzia ca acel blog nu este citit, desi poate acel blogger are peste 50 de comentarii.

Si am mai observat inca un aspect, nu mai am aceeasi rabdare de a citi un post, daca titlul nu ma incita si daca  lungimea post-ului trece de jumatate de pagina.

Credeti ca blogging-ul este avantajat de butonul „like” sau dimpotriva ii inhiba pe cititori si ii face sa selecteze la sange blogroll-ul si blogosfera? Voi ce criterii aveti cand alegeti un blog?

16 gânduri despre „Ce este pentru tine un LIKE?

  1. Eu folosesc aceasta optiune pentru situatiile in care mi-a placut articolul si nu am cuvinte de adaugat. In rest, poate sa nu existe acest buton. Nu ma influenteaza in nici un fel. Adesea nici nu sunt atenta la articolele pe care le citesc, sa observ cate like-uri a primit. Urmaresc doar ce imi place, ce ma atrage dintr-un titlu, dintr-un rezumat sau o fotografie, fara nici o legatura cu like-urile si comentariile… pentru ca se intampla adesea ca un articol fad, fara nimic aparte, sa aiba zeci de comentarii (la fel de fade) si zeci de like-uri, clickuri fara ca macar sa fi citit un singur rand cei care au apasat acel buton.

    Apreciază

  2. Uneori dau si eu like daca nu stiu ce sa spun, ma depaseste subiectul dar mi-a placut totusi.La inceput mi-era ciuda ca n-am si eu multe like-uri, ca toata lumea buna.apoi am vazut bloguri cu zeci de like-uri si nici un comentariu.semanau cu condica de prezenta.Oare nimeni nu gasise nimic de spus?Acum ma bucur de fiecare vorba tastata de cineva.La un like nu poti raspunde, la un comentariu da!

    Apreciază

  3. Eu am o problema cu likeurile date fara a deschide macar pagina respectiva. Multe astfel de like-uri se dau, probabil pe considerentul ca daca am acel blog in reader, inseamna ca totusi scrie respectivul binisor, am citit unul sau doua posturi la inceput, apoi dau like, simplu rapid si comod direct din reader. Toti am dat follow multor bloguri, si e clar ca nu reusim sa citim tot, din lipsa de timp si/sau de rabdare, Atunci ar fi de preferat sa renuntam la like-ul dat doar ca sa ne facem datoria fata de respectivul, sau doar ca sa ne marcam prezenta pe blogul lui. Fara doar si poate prefer comentariile like-urilor.

    Apreciază

    • Ce ai descris tu mai sus este ceea ce majoritatea fac atunci cand survoleaza blogurile: vad titlul, citesc rezumatul si dau like. Este trist ca blogging-ul a ajuns sa functioneze ca Facebook-ul. Si eu prefer comentariile mai mult decat like-urile. Din punctul meu de vedere, un like nu reflecta calitatea unei postari, decat daca este doar o imagine, un quote sau un filmulet.

      Apreciază

  4. După citirea unei postări, din punctul meu de vedere există 3 variante :
    1. nu-mi place și ies fără să las o urmă a trecerii mele pe acolo
    2. Îmi place dar ori postarea mă lasă practic mut sau chiar nu ai ce comenta decât banalități gen „Foarte frumos” și atunci „las” doar un „like”
    3. Îmi place și sunt atras și în conversație sau postarea permite comentarii și atunci dau și click pe „like” dar las și un comentariu
    Nu-i mai puțin adevărat că mulți trișează dând like direct din reader sperând doar la o reciprocitate.

    Apreciază

    • Partea cu reciprocitatea pot sa o inteleg, fiindca un blogger isi doreste sa aiba un grup de cititori si sa devina cat mai popular. Este o tehnica folosita inca de la inceputul unui blog. Referitor la punctul „2” si mie mi se intampla la fel sa nu am ce comenta si atunci las un like ca sa vada blogger-ul ca i-am citit postarea.

      Apreciază

      • Un blog de calitate? Un loc de unde pot să învăţ. Să scriu, să citesc, să ascult, să grădinăresc, să gătesc… Ar mai fi mulţi de să. 🙂
        Un loc fără invidie, fără ură, fără obscenităţi, vulgarităţi…
        Un loc unde să revin cu plăcere.
        Un loc unde să fac schimb de păreri.
        Sunt bloguri cu puţine aprecieri de tip like, dar asta nu mă împiedică să le trec în lista mea.
        Nu-mi pasă câte like-uri are.

        Apreciază

      • Toate lucrurile pe care le-ai enumarat mai sus descriu calitatea unui blog. Oricum cu totii suntem subiectivi si avem propriile criterii de selectie. Important este sa ne placa si sa ne relaxeze.

        Apreciază

  5. Hmmm..buna intrebare, e straniu ca majoritatea articolelor care chiar imi plac au doar cateva likuri, de obiecei oamenii care nu sunt prea cititi scriu lucruri cu adevarat sufletiste))

    Apreciază

  6. personal prima data imi sare in ochi titlul.cum a fost si la acest articol. apoi citesc introducerea.daca articolul nu ma prinde de la inceput sunt mai putine sanse sa am rabdare sa l citesc pana la final. numarul de like uri cred eu ca ar putea fi subiectiv.insa..comentariile parca spun altceva. adica e clar ca cel ce comenteaza s a implicat in citirea postului..deci comentarii versus like..mai tari comentariile..:)

    Apreciază

Opinii

