Viata fara bani?

Amintindu-mi de dorinta mea, de a trai la un moment dat intr-un loc in care sa nu fie necesar sa ai multi bani ( ma refer la partea cu pestera), am cautat pe Google sa vad daca nu mi-a luat-o deja altcineva inainte. Stupoare! Deja, doi oameni au ales sa isi traiasca viata calatorind peste tot, adoptand un stil de viata nomad.

Această prezentare necesită JavaScript.

Daniel Suelo, un barbat in varsta de 50 de ani, a renuntat in anul 2000 la viata sa lejera si s-a mutat in pesterile din Utah. Cealalalta temerara este femeia de origine germana, Heidemarie Schwermer .

Despre Heidermarie Schwermer se stie ca avea un job de psihoterapeut inainte de a decide sa traiasca fara niciun ban. Saisprezece  ani mai tarziu, nu regreta nimic si inca traieste la fel.

Inceputurile povestii sale dateaza din perioada celui de-al Doilea razboi Mondial, atunci cand,  familia ei a fost refugiata si a trebuit sa plece din Prusia in Germania,  ramanand fara mica lor afacere. La scurt timp dupa terminarea razboiului, tatal lui Heidemarie infiinteaza o companie de tutun si,  astfel, isi redobandesc averea pierduta.

Din cauza faptului ca tatal ei era mereu pus in situatia de a-si justifica averea, Heidemarie incepe sa nutreasca o aversiune fata de bani. De aceea, a decis ca vrea sa isi gaseasca un stil de viata alternativ celui obisnuit.

Acum dupa multi ani de la adoptarea noului sau stil de viata, ea nu are un domiciliu permanent si calatoreste foarte mult. Heidemarie nu sta mai mult de o saptamana intr-un loc si, de obicei, sta doar la prieteni sau la persoane cunoscute.

S-a realizat chiar si un documentar, numit „Living without money”, in care ni se arata cum reuseste Heidemarie Schwermer sa supravietuiasca. De exemplu, ea  cauta resturi de mancare in pietele alimentare si munceste la un magazin, in schimbul unei farfurii de mancare. Primeste deseori haine de la prieteni si doneaza obiectele care nu mai au loc in servieta sa.

Familia sa este mandra de realizarile sale. Cea mai noua carte despre viata sa, „Seeing Miracles In Life Without Money”, va fi lansata  vara  aceasta in Germania. Banii obtinuti din vanzarea  cartii vor fi donati in scopuri caritabile.

Heidemarie spune despre ea ca: „Ma gandesc mereu cum pot sa imi imbunatatesc viata. Sunt ca un pelerin al pacii. Merg din casa in casa si vorbesc despre filozofia mea”.

Intrebarea mea este urmatoarea: voua v-ar placea  sa adoptati un asemenea stil de viata?

16 gânduri despre „Viata fara bani?

  1. Am citit si eu despre o familie de nemti care traiesc absolut free , fara bani si o duc destul de bine, sunt impliniti cel putin asa spun ei
    Pe de alta parte eu nu as putea sa traiesc asa 🙂

    Apreciază

  2. ai nevoie de mult curaj sa faci asta cu atat mai mult la o varsta mai inaintata cand poate toti cauta linistea , comoditatea si siguranta zilei de maine dar eu as incerca o astfal de experienta dar nu pentru mai mult de o luna si poate dupa acea luna totul ar fi analizat din alt unghi

    Apreciază

  3. Eu nu vad sensul demersului acestor oameni, de ce sa te chinui singur?
    Daca ai avut norocul sa te nasti intr-un timp in care viata e mai usoara, mai comoda, mai placuta, de ce sa te retrogradezi tu pe tine in medieval?
    Mii de oameni oamenii aru trait asa si ar fi dat orice sa traiasca cum traim noi azi (daca ar fi stiu ca e posibil)
    Fiecare e liber sa faca ce vrea, nu vreau sa judec, dar eu nu as face-o
    Ce imi place cu arata tema blogului(sunt prima data pe la tine), e placuta
    Felicitari pt articol
    –Cu drag, Felicia

    Apreciază

  4. Eu demult mi-am propus sa renunt la viata mea moderna ( desi nu e moderna, traiesc mai mult ca in Evul mediu, singurele bucurii sunt computerul si energia electrica). Dar, nu stiu daca as putea sa fac asta. Eu sunt destul de paranoica cand vine vorba de siguranta mea si ma sperie faptul ca prin peregrinarile mele nomade dau peste tot felul de delicventi. Prefer pestera, mai degraba. Stii cum e, nu stii pana nu incerci. Asa ca, degeaba spun eu ca as vrea, cand poate dupa nici doua zile, as vrea sa ma intorc la civilizatie.
    Dar cel mai aiurea este ca nu ai familia langa tine. Nu ai sot, nu ai copii. Cred ca trebuie sa iti placa mult sa fii un solitar, ca altfel, mori deprimat.

    Apreciază

  5. mai…ce sa zic. femeia asta a avut curaj. imi place viata de genu, dar nu cred ca as putea sa traiesc chiar asa….un pic, un pic sunt deendenta de tehnologie si ce ofera lumea asta moderna. dar nu neg ca mi-ar placea ca peste cativa ani sa ma retrag undeva la o cabana la munte. alaska sau colorado 🙂 sigur, as putea sa cresc o gradina si sa pescuiesc (proteine, nah!) si nu m ar deranja deloc. dar inca nu sunt regatita (nici psihic nici financiar) pentru asa ceva.
    Daca mi-a trecut prin gand sa ma retrag din civilizatie? O da…de multe ori!
    dar tu…tu ai putea sa faci asta?

    Apreciază

  6. Si eu o admir pentru curajul ei. Banuiesc ca nu ii este teama ca i s-ar putea intampla ceva, din moment ce continua sa traiasca astfel. Cel mai tare mi se pare Daniel Suelo, care traieste in pesteri. Acolo, chiar ca ai nevoie de multa vointa.

    Apreciază

  7. Cred ca e foarte tare pentru ca a avut curajul acesta. Nu cred ca as avea suficient curaj, cel putin nu acum, sa am o astfel de viata. Dar asta nu inseamna ca nu o apreciez. Cred ca femeia asta are o gramada de satisfactii, mai ales pentru ca nu traieste rutina. Este o viata plina, in fiecare zi apare ceva nou, o noua provocare, oameni noi, relatii noi, zambete noi. Imi place…

    Apreciază

Opinii

