Forta cuvintelor

Ati ajuns vreodata la concluzia ca noi vorbim prea mult? Adica, eu vorbesc foarte mult. Sunt o mare vorbareata si nu pot sa tac nici macar doua minute. Cateodata, mama ma alunga din bucatarie pentru ca vorbeam atat de mult, incat o derutam si uita sa puna sare in mancare. Cel mai mult vorbesc atunci cand nu dorm o noapte intreaga. Am o energie si chef de vorba de parca as fi baut 10 energizante. Dar, nu ma pot abtine! Imi place sa vorbesc si sper ca nu vorbesc mult si prost, ci bine si placut pentru ceilalti.

Revenind la intrebarea initiala. Eu am ajuns la aceasta concluzie, uitandu-ma la cei din jurul meu. Majoritatea vorbim pe messenger, skype sau la telefon. De cele mai multe ori, aceste convorbiri starnesc certuri sau conflicte. Este mai simplu sa convingi pe cineva si sa ii cunosti personalitatea, atunci cand se afla in fata ta. Cati dintre noi mai stim sa vorbim frumos, fara sa ne insultam reciproc sau mai rau, sa injuram? Sunt „oripilata” de cat de mult injura un singur om, in fiecare zi. Mai rau, este ca si copiii injura inca de la varste fragede. Pentru mine, acesta este un fenomen ingrijorator…

Cuvintele au o forta uluitoare. Ele pot face mult bine si ne pot alina sufletele sau pot sa provoace cutremururi in interiorul nostru. Totul depinde de cuvintele pe care le utilizam, dar si de tonul folosit.

Nu ma laud ca as fi gasit reteta ideala a conversatiei, dar daca vorbim frumos si cu respect, vom remarca incantarea celuilalt cand aude un cuvant bun.

Asadar, cat de mult ne afecteaza viata cuvintele? Voi, cum folositi cuvintele?

10 gânduri despre „Forta cuvintelor

  1. Cred ca e normal ca femeile sa vorbeasca mai mult. Exista si o explicatie stiintifica pentru asta. Cauza ar sta in multitudinea de legaturi dintre emisfera dreapta si cea stanga a creierului. Cercetarile au aratat ca la femei aceste legaturi sunt mai frecvente decat la barbati, de unde si capacitatile multitasking a femeilor.
    Cat despre cuvinte…uneori pot ucide, alteori pot construi. Asemenea unui cutit, depinde cum il folosesti.
    Si mai vreau sa adaug ceva: cuvintele nespuse dor mai mult decat cele spuse. Acum…depinde de noi cum facem diferenta.

    Apreciază

    • Hmm, cred ca cel mai bine e sa stii sa iti alegi cuvintele. Referitor la cuvintele nespuse, eu sunt de parere ca e mai bine sa spui adevarul decat sa minti frumos. Asa am procedat pana acum, desi a deranjat pe foarte multi acest lucru si din cauza asta am ramas cu niciun prieten. Dar, e mai bine sa fiu singura decat in compania persoanelor nepotrivite.

      Apreciază

  2. cu vorbitul mult cam nu ai ce face, e in gena voastra 😀 eu nu sunt maestru al cuvintelor deci incerc sa le folosesc cat mai putin, as putea sa spun ca sunt un bun ascultator 🙂

    Apreciază

Opinii

