Hristos s-a inaltat!

Astazi este o zi cu o mare incarcatura religioasa, Inaltarea Domnului.

Stiam ca familia mea pune mare accent pe aceasta sarbatoare crestina, am uitat totusi sa cumpar cozonac si oua ca sa le vopsesc. Si normal ca mama „mi-a scos ochii.”

Iar dimineata, in loc sa ii spun tatalui meu „Hristos s-a inaltat!”, i-am zis „Hai salut!” Normal ca mi-a dat imediat peste nas si mi-a atras atentia, din nou ca si in zilele de la Inviere. Ce ma oftica chestiile astea!! A si mai am o mare problema, eu sunt obsedata de curatenie si ma irita ca nu pot matura sau spala rufe in zilele cu Cruce Rosie sau Neagra.

Si eu sunt crestin-ortodoxa si cred in Dumnezeu, dar pana si religia are o limita, nu? Oricum, mi s-a zis ca inca nu s-a inventat „curentul crestin” in care sa fiu incadrata pentru ca eu cred in reincarnare, in zeitatile egiptiene si indiene, in templele shintoiste, in Budha, etc.

Mi-am inventat si propriul post ortodox, numit Postul Olgai, in care am inclus cu generozitate toate alimentele in afara de carne (tineti minte experienta vegetariana?). Acum, din cauza anemiei, mananc toata carnea pe care nu am vrut sa o infulec timp de un an.

Voi ce parere aveti despre aceste dogme religioase? Sunt benefice sau ne ingradesc spiritul? Spuneti-mi si opiniile voastre, sa ma conving si eu ca nu sunt singura „nebuna.” (Apropo de nebunie, mama imi tot atrage atentia ca este pacat sa spui cuvantul „nebun”, ca asa scrie in Biblie! Eu stiam ca este pacat sa injuri, dar cine sunt eu sa ma revolt?)

O sa inchei cu o compozitie proprie:

Foaie verde si-o liana,

Sa nu fii de dojana

C-ai aprins o tigarusa

Si-ai saracit o matusa!

Ti-ai ars al tau plaman

Si viciul inima ti-o face scrum!

(Versurile astea le-am compus pentru tata care era in fata mea si scotea bricheta ca sa isi aprinda o tigara…)

P.S. : Dupa ce a citit postarea, m-a intrebat un amic daca are voie sa isi repare difuzorul la telefon pentre ca e sarbatoare mare?

16 gânduri despre „Hristos s-a inaltat!

  1. complicat….de cand sunt aici nu mai stiu cand e cruce rosie, nearga asa ca…vb fetelor…masina mea a spalat duminica in voie! 🙂
    si eu cred in chestii pe care crestinismul le condamna. dar nah…nimeni nu e perfect.
    te pup :*

    Apreciază

  2. Cred in Dumnezeu, dar nu am nici o treaba cu sarbatorile deoarece in Biblia Ortodoxa spune sa nu ti sarbatori.. asa ca nu tin Galateni 4 : 8 – 11

    Spune si sa nu te inchini la nimeni…decat la Dumnezeu, ( Luca 4 : 8 ) dar se pare ca pe acolo nu citeste nimeni… lumea citeste Biblia doar selectiv :)))))))

    Poti lucra cand vrei, si poti face ce vrei… Credinta e ceva sufletesc… nu tine de ciocan si bormasina !

    Apreciază

      • Pai eu cred ca din respect pentru parinti e bine sa le respecti religia, dar e important ca atunci cand tu la randul tau esti parinte sa oferi copiilor tai posibilitatea de a trai liberi in aceasta privinta

        Apreciază

      • Sunt intrutotul de acord. Eu voi da voie copilului meu sa isi aleaga religia. Singurul lucru pe care il consider necesar este botezul.

        Apreciază

  3. ouch!…nici nu am știut că e înălțarea!…dacă nu ar fi mama, cel mai probabil aș fi o păcătosă fără seamăn:)…ea mă ține la curent cu sărbătorile religioase și cu toate cele ce nu am voie să fac în zilele astea..le mai sar eu că nu am încotro, din cauza timpului și apoi, ce?..spăl eu?…spală mașina, eu doar le întind!

    Apreciază

  4. Lady, depinde foarte mult de persoana si felul in care se raporteaza la religie.
    Sunt ortodoxa si asta mi se potriveste, nu mi-as schimba religia sub nicio forma. Insa consider ca afinitatea measpirituala trebuie s-o arat prin relatiile cu ceilalti si prin felul in care se oglindesc actiunile mele. Acum, sa nu-ti imaginesc ca dospesc de Mama Tereza ce sunt – nu, fac si eu greseli ca tot omul. Dar incercsa fiu corecta cu semenii mei. Asta mai presus de orice
    Dogmele oricarei religii sunt potrivite in anumite circumstante, timpuri, momente.
    Tu fa ce simti dar cat timp te afli in casa parintilor, incearca sa ajustezi putin comportamentul religios ca sa se simta si ei bine. In fond nu te costa nimic, nu-i asa? 😉

    Apreciază

  5. Și eu sunt creștin-ortodoxă, dar nu am nici o treabă, chiar m-am căsătorit cu un musulman. Mă feresc să spăl de sărbătorile mai mari: Crăciun,Paște, Înviere și cam atât…în rest…spăl duminică fără scrupule. Pentru mine religia= metodă de îndoctrinare și punct, nimic mai mult! Te pup

    Apreciază

Opinii

