Clipa! Revolta interioara!

Eu ma revolt!

Ma revolt impotriva timpului. De ce alearga cu o viteza de ani lumina? De ce trece atat de repede o clipa de fericire? De ce trebuie mereu sa fim grabiti? Mergem in graba, iubim in graba, calatorim in graba. DE CE? De ce acum esti un prunc, iar peste putin timp esti un mos cu parul carunt, frustrat si stresat pentru ca nu-ti ajunge pensia, iar nepotii te-au abandonat intr-un azil al bolii si al mortii? Cine spune ca la batranete, nu mai esti tu? Cine spune ca esti doar o relicva cand te apropii de clipa mortii? Si totusi, timpul nu e chiar atat de nemilos in acel moment pentru ca iti da voie sa te mai uiti inca o data in jurul tau si apoi sa rostesti ce vrei tu sa auzi pentru a te simti impacat cu tine insuti.

Apropo de clipa mortii, imi aduc aminte ca bunicul meu inainte sa moara, se afla undeva in afara casei si s-a tarat pana la patul bunicii mele si a murit la picioarele ei…nu a apucat sa spuna decat: „Aurica, mor!” Ca sa fac o comparatie, bunicul imi amintea de Ilie Moromete. Era un om simplu, dar stia mult mai multe despre viata. Pentru bunicul meu cele mai importante lucruri au fost familia si pamantul.

Revenind la ce am zis la inceput…Ma revolt impotriva timpului!

21 de gânduri despre „Clipa! Revolta interioara!

  1. Draga mea Lady,

    Eu vin si spun ca timpul este o iluzie de-a noastra. Daca e sa-l numim timp, noi putem sa facem ce vrem cu el. Daca e sa ne revoltam, de noi depinde gradul de revolta impotriva timpului.

    Ce ne face sa fim grabiti? Cine ne spune/dicteaza sa ne grabim? De ce trebuie sa ascultam de toti care spun sa ne grabim? Pentru a ne descoperi pe noi insine, intotdeauna, in orice situatie, in fiecare moment trebuie sa ne uitam numai si numai la noi. Tu iti administrezi timpul, tu decizi cat sa stai dimineata la cafea!

    Imagineaza-ti clipa de acum, expandata pe vesnicie. Momentul prezent este TOT ceea ce este. Si ieri a fost un prezent, si maine va fii un prezent. Este acelasi moment.
    NUMAI CA!

    Clipa de acum va ramane in memorie, ADICA, va ramane in timpul psihologic. Practic acest „timp” este in mintea noastra. Mintea noastra incepe sa compare, sa justifice! Mintea noastra poate sa navigheze in memorie si sa se intoarca in timp.(amintirile)

    Este adevarat ca noi acum, nu mai experimentam 24 de ore. Ziua experimentam doar 15 ore, chiar daca limba mare de la ceas merge cu aceeasi viteza. Asta datorita faptului ca „bataile inimii Pamantului se accelereaza”.

    Rezonanta Schumann este prezentata de geofizicienii contemporani drept bataia inimii planetei noastre. Aceasta a avut o valoare constanta de 7,8 Hz timp de mii de ani. Insa incepand cu anul 1980, s-a observat o accelerare, mai intai lenta, apoi din ce in ce mai rapida (dupa 1997), pana cand a atins astazi valoarea de 12 Hz. CRESTEREA FRECVENTEI VIBRATORII A PLANETEI NOASTRE face ca 24 de ore de viata pe planeta noastra sa corespunda de fapt cu numai 16 ore reale, in termenii timpului terestru. Pare o explicatie destul de plauzibila pentru criza acuta de timp cu care ne confruntam la ora actuala…

    Asadar sa simtim revolta, dar pana la urma sa acceptam ca asta este.

    Noi de administram timpul, noi facem clipa de acum eternitate.

    Apreciază

  2. oare… cat timp ar trebui sa am… ca sa fiu impacat sufleteste??? o mie de ani? un milion?? o vesnicie???
    totusi… timpul este la fel pentru orice muritor… diferenta apare functie de cum este folosit… de prioritatile fiecaruia… si multe altele…
    imi doresc uneori sa am mai mult timp… dar ma reculeg repede… si ma multumesc cu cat este…
    de multe ori incerc sa traiesc intens… si sa fac din fiecare clipa, cate o mie de ani… astfel incat… sa ajung la batranete in ritm lent… si cand voi fi batran… sa traiesc o mie de ani intr-o clipa…

    Apreciază

  3. off..subscriu cu tine si blondixul meu…stii..citisem undeva…ca cei care ne temem de moarte. avem de fapt regrete..ca inca nu am apucat sa facem tot ce ne am dorit..poate..e timpul sa ne gandim sa facem mai mult ce ne place si mai putin ce nu ne place….mult succes draga mea!

    Apreciază

      • Nu stiu exact nici eu. Dar cred ca cel mai mult ne aflam in goana dupa bani. Din cauza lor, suntem mereu pe fuga, prea ocupati, prea nervosi si prea stresati pentru a ne mai preocupa si de alte lucruri.

        Apreciază

      • banii astia..de ce nu a inventat nimeni …moneda universala…multiversala…sa fie fericirea…si sa o imparta tuturor si ..si…dar ce spun eu aici..?/
        ideal?
        ce-i ala?
        si de ce sa visez..ca sa fiu mai apoi dezamagita..?!!? auzi tu, moneda universala..fericirea…

        Apreciază

      • Zilele trecute spunea Carmen Harra ca peste 10-20 ani vom avea o moneda unica globala. Asa ca, asteptam si noi…
        Fericirea mai degraba este un ideal in prezent. Nici nu stiu ce este fericirea deplina. Nu am avut parte de ea si nu cred ca voi afla raspunsul dupa ce voi muri. Eu am o limita in ce priveste dorintele mele si am decis sa nu imi doresc fericirea deplina. Imi e mai simplu astfel.

        Apreciază

  4. de Craciun m-am intilnit cu o fosta colega de scoala plecata din RO imediat dupa Revolutie, 25 de ani traisem cu imaginea ei de atunci… si acum cand am revazut-o am ramas socat…:( amprenta timpului asupra ei m-a ranit profund… Cred ca a fost prima data in viata mea cand am realizat ce fara putere santem in fata timpului si ce nemilos este el cu noi si cu corpul nostru alt data perfect :(((….

    Apreciază

    • Inteleg foarte bine la ce te referi. Dar, eu am vazut si oameni care nu isi pierd frumusetea si raman la fel de frumosi si la batranete. Aici are legatura si cu stilul de viata pe care il are persoana respectiva.

      Apreciază

Opinii

