What’s up doc?…Eatin’ a carrot? PAMFLET

Sistemul sanitar din Romania este grav bolnav. S-a infectat cu un virus aproape letal, numit SPAGUITA.  Este un virus aproape letal, care inca nu i-a venit de hac bolnavului nostru, inca…

Spaguita se manifesta astfel: bolnavul (unii medici, alte asistente etc.) da semne de nemultumire financiara la inceput, ca mai apoi sa ajunga sa fie cronica dependenta de banuti verzisori, movulii, etc. nu prea conteaza culoarea banului. Important e sa fie bani si multi, cat mai multi!

Dar, in timp, ca urmare a crizei economice, acum sistemul nostru sanitar bolnavicios accepta cafele, flori, gaini, cocosi, farfurii de portelan, pahare de cristal, rosii, castraveti s.a.m.d. Nu prea face mofturi, mai ales daca ii sunt satisfacute orgoliile si se simte cel mai chiabur om din tara!

Sa va descriu o „consultatie” din viata sistemului nostru sanitar romanesc…

Omul de rand: -As dori niste medicamente gratuite, va rog!
Sistemul sanitar: -Sigur, cu un pachet de cafea, se rezolva!
Omul de rand: -Vreau si eu o scutire medicala!
Sistemul sanitar: – Cum sa nu? Marcati un buchet de flori!
Omul de rand:- Vreau si eu sa ma internez in spital…
Sistemul sanitar: – Desigur, pentru 2 milioane (200 RON), cred ca va gasesc un patut intr-un salon cu inca 4 pacienti. Sper ca nu va deranjeaza. Daca vreti sa fiti operat, ei atunci se schimba treaba. Mai trebuie 1 milion (100 RON) pentru asistenta, 2 milioane (200 RON) pentru anestezist si vreo 4 (400 RON) pentru chirurg! Deci vreti sa va mai internati?
Omul de rand: – Nu. Prefer sa ma tratez acasa…
Sistemul sanitar:- Cum doriti, dar sa stiti ca data viitoare va trebui sa contribuiti cu mai multi bani, pentru a va mai primi!
I won’t cry with my precious tears,
I’ll cry with my body and soul,
As I have done for so many years…
5 gânduri despre „What’s up doc?…Eatin’ a carrot? PAMFLET

  1. Nexya, tu ai fost o mamica norocoasa, dar uite, ma gandesc la cazul Biancai Brad care a nascut un copil mort…Mi se rupe inima cand o aud povestind despre dramele altor mame ca si ea, mame pret de un minut sau doua. In fine e mult de povestit despre eforturile ei de a le ajuta pe mame sa treaca peste durerea pricinuita de pierderea unei sarcini.

    Apreciază

  2. Ai perfecta dreptate dar cand ajungi acolo faci orice sa stii ca iesi bine . Nu am foat internbata in spital decat 3 zile cand am nascut . Am dat bani unui medic la care am umblat pe toata durata sarcinii , asa l-am ales eu ca sa si activeze in sistemul sanitar public. Mergeam la el la cabinetul particular lunar si asa am vorbit sa ma asiste la nastere . Nu imi pare rau ca am platit , a stat langa mine in toate cele 3 zile si cand nu era acolo suna fetele sa vada cum sunt , app de asta , medicul de garda nu m-a vizitat deloc , eram pacienta lui , asta ca sa se vada ingoranta celor din jur , desi medicul de garda era raspunzator in cazul in care eu pateam ceva , nu s-a obosit sa intre in salonul meu . Tot aces medic pe care l-am platit a si ales salonul care sa ma gazduiacsa , el a zis asisteniei unde sa ma duca . De ce am platit ? Suma era echivcalenta cu , costurile unui nasteri la o clinica privata . De ce nu am ales varianta asta ? Simplu . Cinica privata nu are in dotare un bloc operator , si cu putin timp ininte sa nasc eu , acolo au murit 2 fete pe masa , pentru ca , clinica nu a putut sa ofere toate conditiile de siguranta pentru pacient in caz de urgenta . Cam asta este intalnirea mea cu un sistrem sanitar ”putred”

    Apreciază

Opinii

